Anitjayoga

Jóga és az álmatlanság

Azt biztosan hallotta már mindenki, hogy a jógázás jót tesz ha álmatlanságban szenvedünk, hiszen stresszoldó, lazító hatással van ránk. Nem is erről szeretnék ma írni. Ez köztudott. Az álmatlanság oka általában a fejünkben kavargó gondolatok áramlása. Nem tudunk aludni, mert az agyunk nem képes kikapcsolni, megragadunk újabb és újabb problémát, megoldandó, aggasztó, vagy izgalmat okozó… Tovább »

Jóga és a technika

Mai világunkban nemcsak így interneten keresztül olvasgatva támogathatjuk az otthoni jógázásunkat, számos más technikai vívmány van, amelyek még segíthetik azt. Ilyenek például a fényképező, és videókészítő eszközeink. Ugyanis, ha bizonytalanok vagyunk a kivitelezés pontosságában, rögzíthetjük, majd visszanézhetjük, hogy lássuk hol szükséges korrigálnunk. A helyes ászana végrehajtásáról  általában teszek fel képeket, és igyekszem a lehető legérthetőbben leírni, de rengeteg fotó… Tovább »

+ a Helyes Döntés

Szeretném kiegészíteni Swámi Vishnu-devananda Öt Alapelvét még eggyel: ez a Helyes Döntés, ami áthatja az összes alapelvet, és ami nélkül nem tudunk változtatni az életünkön, a világon, és a Föld bolygó állapotán. Ez pedig nem más mint a felelősségteljes döntés. Ha választásainkat és döntéseinket ezek a főbb fogalmak: a gondoskodás, a szeretet, és a felelősség öleli át, akkor… Tovább »

Táplálkozás megváltoztatása – a vegetáriánussá válás

A jógikus táplálkozás alapvetően vegetáriánus. Az okok visszavezethetők a következőkre: ERKÖLCSI – nem ártás elve, vagyis nem bántjuk, öljük meg az élőlényeket (bár azzal ha megveszed a húst, közvetlen nem ölsz, de támogatod az ölést). MENTÁLIS – a hús fogyasztása a tudatra is hat, tamaszikus, vagyis tunyává, érzéketlenné, lustává, blokkolttá válik a gondolkozásod (gondolj egy… Tovább »

Illatok

Esett már szó a blogomban a miliő megteremtéséről, és említettem a füstölő használatát, azonban van egy kevésbé irritáló és egészségesebb megoldás az illatosításhoz, amelynek ráadásul még nyugtató hatása is van, és ez az illóolaj párologtatása, legfőképpen a levendula illóolajé, amely oldja a szorongást, fertőtleníti a levegőt, és segíti a koncentrációt, a befelé figyelést. Tehát ha… Tovább »

Relaxáció és a Nap

 Napozni minden élőlény szeret, éltető energiával töltődünk fel ilyenkor. Persze manapság nem mindegy, hogy mikor és mennyi időt töltünk a napon, mégis próbáljunk néha kifeküdni akár ruhában, és lazítsunk egy kicsit. Ugyanis nincs még egy ennyire ellazító hatású, forrósággal, és energiával ellátó erő, mint a napsugárzás. Feküdjünk savászanában, lélegezzünk hasi légzéssel és lazítsunk, koncentráljunk a… Tovább »

Jóga és más testmozgások

Ezt a bejegyzésemet egy idézettel kezdem Swami Vishnu-devanandától: “Számtalan olyan testedzési mód létezik, amelynek célja az izmok erősítése. Ezeknek követői izmaikat gépies mozgások és gyakorlatok segítségével próbálják formálni. A jóga gyakorlatai ezzel szemben nemcsak a fizikai testet, hanem mellette az elmét is fejlesztik. Sőt mi több, egy jógi még az akarattól függetlenül működő izmait is… Tovább »

Jóga és a hangok

A hangok finom rezgések az életünkben, jógázás közben könnyebb ráhangolódni a gyakorlás spirituális részére, segít a koncentrációban ha közben kellemes zenét hallgatunk. Bár vannak akik a csendre esküsznek jógázás közben, tiszteletben tartom az Ő döntésüket, ezért megkérdezve a jógázókat mindig lejátszottam halkan ezt az albumot az óráimon: Ezt a Satsangot, vagyis szent énekek együttes éneklését a jóga órák előtt,… Tovább »

Jóga és a méregtelenítés

Természetgyógyászként mindig azt mondtam amikor valaki tanácsot kért, hogy elsőként méregtelenítsen mielőtt bármilyen gyógykúrát vagy terápiát elkezd, egy leterhelt testre ugyanis a gyógyító füvek, olajok, vagy kezelések hatástalanok. Tehát a testünk méregtelenítése alap, és manapság rendszeresen szükséges lenne kitisztítani a sok káros anyagtól. Méregtelenítő kúrákra most nem szeretnék kitérni, mindenki találhat könnyedén magának megfelelőt az interneten…. Tovább »

Napszakok és a jóga

Bizonyára megfigyeltétek, hogy mikor REGGEL felébredünk milyen merev a testünk, bizonyos gyakorlatok (főleg az előrehajlások) nem, vagy legalábbis nagyon nehezen mennek. Érdemes ezért reggelente a Napüdvözlettel kezdenünk a jógázást bemelegítés gyanánt. A nevében is benne van, hogy üdvözöljük a napot, vagyis reggeli gyakorlatról van szó. Ha nincs is időnk reggelente egy nyugodtabb hangvételű jógázásra, a Napüdvözletet 3x,… Tovább »
Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!